10 nov 2020

Systembolaget i Djurås vinner silver i Årets butik

Systembolaget i Djurås kommer på silverplats i företagets utmärkelse Årets butik 2019. Av Systembolagets 446 butiker ses Djurås som en förebild.

- I Djurås möts kunderna av service i världsklass. Butiken är en sann förebild och medarbetarna kan vara mycket stolta över sitt arbete, säger Systembolagets vd Magdalena Gerger.

Samtliga finalister har fått besök av representanter från företagets ledningsgrupp inför bedömningen. Viktiga faktorer är att butiken ska vara ett föredöme när det kommer till kundmöten och att man ska ha fokus på Systembolagets försäljningsregler. I arbetsgruppen ska man dela med sig av sin kunskap och jobba för att göra andra framgångsrika. Även ledarskapet och effektiviteten bedöms.

- Det känns jättekul att ses som en förebild bland nästan 450 butiker. Vi är stolta över vår butik och jobbar hela tiden för att kunderna ska få en så bra upplevelse som möjligt, säger Sandra Siljegård, butikschef i Djurås.

Tillsammans med övriga finalister belönas medarbetarna från butiken med en skräddarsydd utbildningsaktivitet som stimulerar till fortsatt utveckling och inspiration för att sprida sina goda exempel till varandra och hela företaget.

Med anledning av Covid-19 har årets prisutdelning skett digitalt.

För mer information kontakta:

Systembolagets pressjour, 070-245 00 47press@systembolaget.se