Pressrum

Pressrum

25 aug 2021
Lokala pressmeddelanden

Systembolaget erbjuder hemleverans i Fagersta och Hallstahammar

Systembolaget fortsätter att utöka erbjudandet av e-handel. Från och med den 6 september 2021 kommer hemleverans vara tillgängligt i bland annat Fagersta och Hallstahammar, vilket innebär att hela Västmanlands län då har tillgång till tjänsten.

En del av Systembolagets service är att erbjuda kunder att handla online och få varorna levererade till valfri butik eller ombud. I delar av landet är det även möjligt att få hemleverans från Systembolaget och målet är att det ska finnas i hela landet under 2021. Från den 6 september kommer hemleverans att finnas i bland annat Fagersta och Hallstahammar.

– Att erbjuda hemleverans är en viktig del av Systembolaget service och något som våra kunder efterfrågar i samband med att köpbeteenden förändras, säger Stefan Bäckman, försäljningschef E-handel, Systembolaget.

Leveransen sker med samma ansvar som i butik och samtliga chaufförer har genomgått en utbildning i Systembolagets försäljningsregler. Det görs löpande kontroller för att säkerställa att ålderskontrollerna sköts.

Fakta om Systembolagets hemleverans

  • Leverans sker mellan kl. 10-20 på vardagar och 9-15 på lördagar.
  • Varor från hela Systembolagets sortiment kan beställas.
  • Första kollit kostar 120 kr och ökar därefter med 80 kr per kolli.

För information om nya orter i Västmanland:

https://www.systembolaget.se/bestalla-och-handla/hemleverans/

För mer information kontakta

Systembolagets pressjour, telefon 070-245 00 47, press@systembolaget.se

Relaterade dokument

Senaste nyheter

11 jan 2024
Alkoholforskning
Nytt blodprov som avslöjar patienters verkliga alkoholbruk och vad som händer med risken för hjärt-kärlsjukdomar när man minskar sitt drickande. Det är två av totalt 30 forskningsprojekt som nu får ta del av 10 miljoner kronor som Systembolagets Alkoholforskningsråd delar ut 2024.  
17 jan 2024
Systembolagets uppdrag
Klargörande från Systembolaget med anledning av rapportering i media kring det lokala och småskaliga sortimentet.