25 aug 2021

Systembolaget erbjuder hemleverans i Värmland

Systembolaget fortsätter att utöka erbjudandet av e-handel. Från och med den 6 september 2021 kommer hemleverans vara tillgängligt i Värmlands län.

En del av Systembolagets service är att erbjuda kunder att handla online och få varorna levererade till valfri butik eller ombud. I delar av landet är det även möjligt att få hemleverans från Systembolaget och målet är att tjänsten ska finnas i hela landet under 2021. Från den 6 september kommer hemleverans att finnas i Värmlands län.

– Att erbjuda hemleverans är en viktig del av Systembolaget service och något som våra kunder efterfrågar i samband med att köpbeteenden förändras, säger Stefan Bäckman, försäljningschef E-handel, Systembolaget.

Leveransen sker med samma ansvar som i butik och samtliga chaufförer har genomgått en utbildning i Systembolagets försäljningsregler. Det görs löpande kontroller för att säkerställa att ålderskontrollerna sköts.

Fakta om Systembolagets hemleverans

• Leverans sker mellan kl. 10-20 på vardagar och 9-15 på lördagar.
  • Varor från hela Systembolagets sortiment kan beställas.
  • Första kollit kostar 120 kr och ökar därefter med 80 kr per kolli

Systembolagets pressjour, telefon 070-245 00 47, press@systembolaget.se