21 jul 2021
Butiker

Systembolaget flyttar sin depåverksamhet i Örebro

Under pandemin har intresset för e-handel ökat och Systembolaget ser att e-handel är en växande del av Systembolagets erbjudande. För att möta de nya behoven flyttar depån i Örebro till nya lokaler under andra halvåret 2022.

I den nya lokalen som byggs kommer depåverksamheten att få en större yta och kapacitet och därigenom öka både lageryta och personalutrymmen för att möjliggöra effektiva arbetssätt för medarbetarna.

– Vi är glada över den kommande flytten till den nya loklen. Den är viktig för att kunna möta den växande efterfrågan på e-handel och möta kundernas förändrade köpbeteenden. Vi har länge sett ett ökat intresse för e-handel och att vi idag har lokaler som inte är anpassade för våra behov, därför känns det bra att vi under andra halvåret 2022 flyttar till nya, mer anpassade lokaler, säger Tobias Frohm, direktör E-handel, Systembolaget.

Nu startar arbetet med att ta fram en detaljerad beskrivning för byggnationen tillsammans med fastighetsägaren. Arbetet kommer att pågå fram till flytten som sker andra halvåret 2022.

För mer information kontakta:
Systembolagets presstjänst, tel. 070-245 00 47, press@systembolaget.se