29 aug 2022
Systembolagets uppdrag

Mattias Segelmark blir ny HR-direktör på Systembolaget

Mattias Segelmark tillträder rollen som ny HR-direktör på Systembolaget. Han kommer närmast från Akademikliniken där han varit Chief Operating Officer sedan 2020.

– Jag känner en otrolig glädje och stolthet över att tillträda rollen som ny HR-direktör på Systembolaget. Jag tilltalas oerhört av Systembolagets syfte, att begränsa alkoholens skador i samhället. Nu ser jag fram emot att med övriga kollegor, utveckla bolaget mot framtiden, säger Mattias Segelmark, tillträdande HR-direktör på Systembolaget.

Mattias Segelmark har lång erfarenhet av liknande roller inom HR från kundorienterade bolag och har före sin tid på Akademikliniken även varit Chief HR Officer på mobiloperatören 3, Head of Group People & Leadership på Swedbank, Nordisk Retail och HR-direktör på Gant. Mattias har även en examen från Personal, arbete och organisationsprogrammet på Stockholms universitet.

– För oss på Systembolaget är medarbetarna nyckeln till goda kundmöten, vi arbetar varje dag för att vara Sveriges bästa arbetsplats. Mattias har ett omvittnat gott ledarskap och ett nytänkande sätt att bygga kompetens, människor och företagskulturer. Jag är därför mycket glad över att få välkomna Mattias till vårt team, säger Ann Carlsson Meyer VD, Systembolaget.

Mattias Segelmark kommer att ingå i Systembolagets företagsledning och startar uppdraget senast den 1 februari 2023.

För ytterligare information, kontakta:
Systembolagets presskontakt, 070-245 00 47, press@systembolaget.se

• Mattias_Segelmark_beskuren.jpg