Den här webbplatsen använder cookies för att förbättra din användarupplevelse. Genom att fortsätta använda webbplatsen samtycker du till att cookies används. Om cookies

Pressrum

Pressrum

12 nov 2012
Övrigt

Twittra med Systembolaget om mat och dryck

Som ett av de första företagen i Sverige kommer nu Systembolagets butiksanställda svara på frågor om mat och dryck och Systembolagets sortiment på Twitter. Systembolagets officiella twitterkonto @systembolaget öppnas den 12 november. Då kommer ett 30-tal butikstwittrare från Jokkmokk i norr till Malmö i söder börja svara på kundernas frågor.

– Våra butiksmedarbetare är experter på att kombinera mat och dryck och vi vill gärna dela med oss av kunskapen även utanför butiken, säger Mikael Wallteg, Systembolagets vice vd och försäljningsdirektör.

Butikstwittrarna besvarar frågorna direkt från butiksgolvet med hjälp av en läsplatta, vilket gör det till en snabb och personlig kanal. Ambitionen är att kunden ska få svar inom 5 minuter under Systembolagets twitteröppettider, måndag till fredag kl 10:00 – 19:00 och lördag kl 10.00 – 15:00.

– Vi lanserar även en ny digital rådgivningstjänst ”Vad passar till?”.  Vi är mycket stolta över tjänsten som bygger på våra medarbetares samlade kunskap om mat och dryck i kombination, säger Mikael Wallteg.

Om du vet vad du ska äta men inte vilken dryck som passar till, kan du genom några enkla klick, utgå från ditt recept och få dryckesrekommendationer till det. Du får även alltid passande alkoholfria dryckesförslag. Rådgivningstjänsten ”Vad passar till?” finns tillgänglig på systembolaget.se eller via appen Sök & hitta som går att ladda ner från App Store eller Google Play.

Här kan du ladda ner en kort demofilm om rådgivningstjänsten ”Vad passar till?” www.systembolaget.se/Press/Vara-filmer/

 
För mer information, kontakta:
Lennart Agén, presschef, 070-245 00 47 eller press@systembolaget.se

Senaste nyheter

15 jul 2020
Försäljningssiffror
Mätningar visar att konsumtionen ligger kvar på tidigare nivåer trots ökad försäljning på Systembolaget och Nöjd Kund Index visar att kunderna är fortsatt mycket nöjda. Det framgår av Systembolagets delårsrapport som publiceras idag.
31 jan 2020
Lokala pressmeddelanden
Systembolaget fortsätter utöka erbjudandet av e-handel. Från och med den 3 februari 2020 kommer hemleverans vara tillgängligt i bland annat Västerås, Arboga, Köping och Kungsör.