Pressrum

Pressrum

20 sep 2012
Övrigt

Utbildningsdagar för Systembolagets medarbetare

Nu i helgen den 22-23 september samlas Systembolagets medarbetare för utbildningsdagar på 27 olika platser i landet. Utbildningen är ett led i programmet ”Det Goda Kundmötet” och målsättningen är att utveckla Systembolagets möten med kunderna.

Programmet genomförs i olika etapper och i helgens utbildning involveras samtliga medarbetare för att lära av varandra och diskutera olika förbättringsområden.

– God service är så mycket mer än goda råd och trevligt bemötande! Det är också att sälja med ansvar och i varje kundmöte agera utifrån våra försäljningsregler, säger Mikael Wallteg, Systembolagets vice vd och försäljningsdirektör.

Utbildningsdagarna i helgen omfattar medarbetare från både butiker och huvudkontor – drygt 4000 personer. Kostnaden utslagen per medarbetare blir 2000 kronor och omfattar måltider med dryck, övernattning i dubbelrum samt kostnader för konferenslokaler. 

Programmet till utbildningen i Luleå, där Systembolagets VD Magdalena Gerger medverkar,bifogas.

För mer information, kontakta:Lennart Agén, presschef, 070-245 00 47 eller [email protected]

Senaste nyheter

11 sep 2025
Informationskampanjer
Vid skolstart möter hundratusentals tonåringar nya miljöer, vänner och sociala sammanhang – och för vissa sker även första mötet med alkohol. Trots att en klar majoritet av föräldrarna tycker att det är viktigt att prata om alkohol med sina tonåringar, visar Systembolagets undersökning att samtalen ofta uteblir eller handlar om andra saker, som exempelvis prestation i skolan. 
14 okt 2025
Informationskampanjer
Nära nio av tio barn påverkas negativt när vuxna dricker för mycket. Av dem som dricker för mycket är var tredje person en nära anhörig, visar en ny undersökning av Systembolaget som belyser både erfarenheter från uppväxten och vuxnas agerande i dag. Samtidigt framgår det att var tredje vuxen avstår från att agera när ett barn påverkas.