Pressrum

Pressrum

18 apr 2013
Övrigt

Bäst på service – nu tackar vi kunderna!

Systembolaget har utsetts till bästa serviceföretag, i ServiceScore® 2013. Fredag 19 april firar vi detta, tillsammans med våra kunder, i landets alla butiker.

I ServiceScore® 2013 har drygt 2000 kunder blivit tillfrågade, och utsett Systembolaget till Sveriges bästa serviceföretag. Systembolaget vann även priset för bästa detaljhandelsföretag – alla kategorier.- Vi har lyckats leverera ett kundmöte utan motstycke, tack vare våra duktiga medarbetare. Nu fortsätter vi det arbetet, säger Mikael Wallteg, försäljningsdirektör. Fredag 19 april tackar vi våra kunder, och bjuder på alkoholfritt bubbel i Systembolagets samtliga butiker.

För mer information, kontakta:Lennart Agén, presschefIda Thulin, biträdande presschef Tel: 070-245 00 47, [email protected]

Senaste nyheter

11 sep 2025
Informationskampanjer
Vid skolstart möter hundratusentals tonåringar nya miljöer, vänner och sociala sammanhang – och för vissa sker även första mötet med alkohol. Trots att en klar majoritet av föräldrarna tycker att det är viktigt att prata om alkohol med sina tonåringar, visar Systembolagets undersökning att samtalen ofta uteblir eller handlar om andra saker, som exempelvis prestation i skolan. 
14 okt 2025
Informationskampanjer
Nära nio av tio barn påverkas negativt när vuxna dricker för mycket. Av dem som dricker för mycket är var tredje person en nära anhörig, visar en ny undersökning av Systembolaget som belyser både erfarenheter från uppväxten och vuxnas agerande i dag. Samtidigt framgår det att var tredje vuxen avstår från att agera när ett barn påverkas.