16 mar 2013
Butiker

Bästa butikerna 2012: Arvidsjaur och Kristianstad

I Systembolagets tävling Årets Butik tävlar landets 421 butiker, i kategorierna större och mindre butik. Nu har vinnarna för 2012 utsetts: Kristianstad, i kategorin större butik, och Arvidsjaur, i kategorin mindre butik.

- Jag vill gratulera våra medarbetare på Systembolaget i Arvidsjaur och Kristianstad. De har gjort ett mycket gott arbete under hela 2012, med en exceptionell servicenivå, effektiv ålderskontroll och nöjda kunder, säger Magdalena Gerger, VD på Systembolaget.

Tävlingen Årets Butik inom Systembolaget avgörs i flera steg, där det sista steget är att samtliga finalister fått besök av Systembolagets företagsledning, för bedömning och samtal i butiken.

- Vi är väldigt stolta över det vi har åstadkommit. Nu är det viktigt att inte stanna upp, utan att fortsätta förbättras och utvecklas. Våra kunder ska veta att vi hela tiden strävar efter att skapa en bättre serviceupplevelse, i kombination med effektiva ålderskontroller och ansvarsfull försäljning, säger Charlotte Kostet, butikschef i Arvidsjaur och Jan Jonsson, butikschef i Kristianstad.

Medarbetarna i de två vinnarbutikerna belönas med en utbildningsresa som stimulerar till fortsatt utveckling och förbättring av verksamheten, fokus på kundupplevelse och värdskap. Under tiden som den ordinarie personalen är på resa, vikarierar Systembolagets ledning i butiken.

För pressbilder från finalen, se www.systembolaget.se/press

Tidigare vinnare Årets Butik
2010 Gällivare/Malå, 2011 Bollnäs/Tibro

För mer information, kontakta:
Jan Jonsson, butikschef, Kristianstad, tel: 0706-57 45 98
Charlotte Kostet, butikschef, Arvidsjaur, tel: 073-18 02 473