Det förändrade köpbeteendet innebär att kunderna handlar antingen i butik eller på nätet, vilket är en del av en global trend där rådgivning och service via web och mobil har blivit en självklarhet. Vårt försök med hemleverans är ett naturligt nästa steg eftersom Systembolagets roll är att sköta all försäljning av alkohol på ett ansvarsfullt sätt, med en god service.
- Att erbjuda hemleverans till de kunder som önskar, är en naturlig del i Systembolagets förbättrade service, självklart med samma höga krav beträffande bland annat ålderskontroll som i våra butiker säger Systembolagets VD Magdalena Gerger.
Försöket med hemleverans pågår i dagsläget på postorterna Sollentuna, Johanneshov, Bromma och Nacka.
Pressträff om försöket med hemleverans i Borås:
Tid: Tisdag 15 januari klockan 09.00-09.30
Plats: Systembolagets butik, Allégatan 16
Kort fakta om försöket med hemleverans:
• Tjänsten riktar sig till privatpersoner.
• Leverans tidigast tre dagar efter beställning.
• Leverans måndag-fredag klockan 10.00 – 20.00.
• Obligatorisk legitimationskontroll vid mottagning av varorna.
• Leveranskostnaden beror på beställningens omfattning.
• Det finns en maxgräns på 8 kollin.
För mer information, kontakta gärna:
Lennart Agén, presschef, 070-245 00 47 eller press@systembolaget.se