Pressrum

Pressrum

23 apr 2014
Övrigt

Systembolaget bäst på service igen - tackar kunderna

Systembolaget har för andra året i rad utsetts till Sveriges bästa serviceföretag i ServiceScore. På fredag 25 april firar vi det tillsammans med våra kunder.

I ServiceScore 2014 har drygt 3 000 kunder blivit tillfrågade och utsett Systembolaget till Sveriges bästa serviceföretag i alla kategorier. Systembolaget vann också priset som detaljhandelns bästa serviceföretag, även den utmärkelsen för andra året i rad.

- Vi har återigen lyckats leverera ett kundmöte som imponerar, detta tack vare våra duktiga medarbetare i butik. Nu satsar vi på tredje gången gillt, säger Mikael Wallteg, vice VD och försäljningsdirektör Systembolaget.

På fredag 25 april tackar vi våra kunder, och bjuder på mousserande alkoholfritt i Systembolagets samtliga butiker.

För mer information kontakta:

Lennart Agén, presschef, tel. 070-564 17 10, [email protected]

Relaterade dokument

Senaste nyheter

11 sep 2025
Informationskampanjer
Vid skolstart möter hundratusentals tonåringar nya miljöer, vänner och sociala sammanhang – och för vissa sker även första mötet med alkohol. Trots att en klar majoritet av föräldrarna tycker att det är viktigt att prata om alkohol med sina tonåringar, visar Systembolagets undersökning att samtalen ofta uteblir eller handlar om andra saker, som exempelvis prestation i skolan. 
14 okt 2025
Informationskampanjer
Nära nio av tio barn påverkas negativt när vuxna dricker för mycket. Av dem som dricker för mycket är var tredje person en nära anhörig, visar en ny undersökning av Systembolaget som belyser både erfarenheter från uppväxten och vuxnas agerande i dag. Samtidigt framgår det att var tredje vuxen avstår från att agera när ett barn påverkas.