Den här webbplatsen använder cookies för att förbättra din användarupplevelse. Genom att godkänna samtycker du till att cookies används. Om cookies

Pressrum

Pressrum

30 okt 2015
Övrigt

Beställ hemma till Systembolagets ombud

Från och med den 1 november blir det möjligt för kunder som tidigare gjort sina beställningar hos Systembolagets ombud, att göra sina beställningar direkt via systembolaget.se när det passar dem, för att sedan hämta ut varorna hos sitt närmsta ombud. 

- Den nya tjänsten gör det enklare och smidigare för kunderna att genomföra sina beställningar direkt via systembolaget.se, vilket innebär en förbättrad service för kunder som tidigare gjort sina beställningar hos Systembolagets ombud, säger Peter Lundvall, driftansvarig för e-kanalen.

Tjänsten fungerar som övriga e-beställningar på systembolaget.se, med skillnaden att det från den 1 november blir möjligt att få varorna levererade till sitt närmsta ombud. Tjänsten kommer att införas stegvis hos ett 60-tal ombud i november för att i slutet av april 2016 erbjudas hos samtliga av Systembolagets ca 500 ombud.

För mer information läs mer här eller kontakta:

Systembolagets pressjour tel, 070-245 00 47 eller press@systembolaget.se

Driftansvarig för e-kanalen, Peter Lundvall, tel  070-618 09 77

Senaste nyheter

07 feb 2025
Finansiell information
Systembolagets nettoomsättning ökade med 5,3 procent under kvartalet och med 3,2 procent för helåret jämfört med föregående år. Årets försäljningsmönster bibehålls under sista kvartalet där framför allt öl, men även blanddryck och alkoholfritt tar andelar från vin och sprit.  
25 apr 2025
Finansiell information
Ett händelserikt första kvartal där Systembolaget åter hamnade i toppen bland de företag som svenska folket har störst förtroende för, enligt Förtroendebarometern 2025. Systembolagets nettoomsättning minskade med 5,5 procent under kvartalet jämfört med samma period föregående år, vilket primärt förklaras av att påsken i år infaller i april.