Artikeln har legat i Systembolagets beställningssortiment och är nu spärrad för försäljning. De kunder som har inhandlat artikeln på Systembolaget kan lämna tillbaka denna till närmaste butik och få pengarna tillbaka.
- Det här är mycket allvarligt. Man ska givetvis kunna lita på att en artikel som har en etikett märkt alkoholfri också är det. Systembolaget har noggranna rutiner för kvalitetskontroll och hantering av produktfel. Att det uppstår fel i tillverkningsprocesser är mycket olyckligt och vi strävar alltid efter att dessa ska upptäckas i tid, säger produktkvalitetsansvarig Pontus Jennerholm.
Säljstopp innebär att artiklarna är spärrade för köp tills felet är åtgärdat.
Frågor och information som rör artikeln hänvisas till leverantören.
Se även pressmeddelande från Nils Oscar AB: ANG. SÄLJSTOPPAD PRODUKT - Nils Oscar
För mer information, kontakta:
Systembolagets presstjänst tel: 08-503 302 95
E-post: press@systembolaget.se