Den här webbplatsen använder cookies för att förbättra din användarupplevelse. Genom att fortsätta använda webbplatsen samtycker du till att cookies används. Om cookies

Pressrum

Pressrum

16 apr 2015
Butiker

Systembolaget Sveriges bästa serviceföretag alla kategorier!

I ServiceScore 2015 har drygt 3 000 kunder blivit tillfrågade, och utsett Systembolaget till ”Bäst på service i Sverige”, för tredje året i rad.  Systembolaget vann även priset som ”Bästa detaljhandelsföretag”, även den utmärkelsen för tredje året i rad.

-          Systembolaget fokuserar på kundmötet och att ständigt utveckla sin service för att överträffa kundernas förväntningar, säger Anders Örtengren ServiceScore.

-          Vi har målmedvetet under flera år utvecklat vårt kundmöte. När vi är proaktiva har vi möjlighet att ge av vår service och vårt kunnande men också visa att vi alltid säljer med ansvar. Det har kunderna märkt och är något de uppskattar, säger Mikael Wallteg vice VD och försäljningsdirektör Systembolaget AB.

Den 24-25 april kommer vi som tack till alla våra kunder att bjuda på mousserande alkoholfritt i samtliga av Systembolagets 431 butiker.

För mer information: Kontakta Systembolagets presstjänst, 070- 245 00 47, eller press@systembolaget.se

Senaste nyheter

23 feb 2021
Övrigt
Magdalena Gerger, vd på Systembolaget, lämnar sin tjänst under första kvartalet 2022.  Magdalena Gerger har meddelat styrelsen att hon nu ser det som rätt tid att efter tolv år, lämna sin roll på Systembolaget. Styrelsen har inlett processen med att rekrytera en ny vd som ska fortsätta leda resan i linje med bolagets långsiktiga strategi.
16 feb 2021
Övrigt
Systembolaget säljstoppar i samförstånd med leverantören ölet Gotlands Bryggeri White Bulldog Wheat IPA nr 88939. Produkten säljstoppas då den kan sakna märkning för allergenen vete. Produkten finns även i Gotlands Vinterlåda nr 83658 som därför också säljstoppas.