Pressrum

Pressrum

16 apr 2015
Butiker

Systembolaget Sveriges bästa serviceföretag alla kategorier!

I ServiceScore 2015 har drygt 3 000 kunder blivit tillfrågade, och utsett Systembolaget till ”Bäst på service i Sverige”, för tredje året i rad.  Systembolaget vann även priset som ”Bästa detaljhandelsföretag”, även den utmärkelsen för tredje året i rad.

-          Systembolaget fokuserar på kundmötet och att ständigt utveckla sin service för att överträffa kundernas förväntningar, säger Anders Örtengren ServiceScore.

-          Vi har målmedvetet under flera år utvecklat vårt kundmöte. När vi är proaktiva har vi möjlighet att ge av vår service och vårt kunnande men också visa att vi alltid säljer med ansvar. Det har kunderna märkt och är något de uppskattar, säger Mikael Wallteg vice VD och försäljningsdirektör Systembolaget AB.

Den 24-25 april kommer vi som tack till alla våra kunder att bjuda på mousserande alkoholfritt i samtliga av Systembolagets 431 butiker.

För mer information: Kontakta Systembolagets presstjänst, 070- 245 00 47, eller press@systembolaget.se

Senaste nyheter

07 sep 2021
Övrigt
Eriksberg Hovmästarlager Alkoholfri (nr 1954-03) med bäst-före-datum 2022-03-08 och 2022-03-09 har levererats med en felaktig framsidesetikett, som anger en alkoholhalt på 5,4%. Innehållet i flaskan är alkoholfritt. Därför återkallar Systembolaget produkter med dessa datum i samråd med leverantören.
13 sep 2021
Butiker
Systembolaget utvecklar och testar nytt för att möta kundernas förändrade köpbeteenden och förväntningar.  

Undersökningar visar att många att kunder vill kunna handla smidigt och enkelt när de handlar en eller få varor, därför testar vi självutcheckningskassor i ett par butiker med start i september 2021.