Pressrum

Pressrum

16 apr 2015
Butiker

Systembolaget Sveriges bästa serviceföretag alla kategorier!

I ServiceScore 2015 har drygt 3 000 kunder blivit tillfrågade, och utsett Systembolaget till ”Bäst på service i Sverige”, för tredje året i rad.  Systembolaget vann även priset som ”Bästa detaljhandelsföretag”, även den utmärkelsen för tredje året i rad.

-          Systembolaget fokuserar på kundmötet och att ständigt utveckla sin service för att överträffa kundernas förväntningar, säger Anders Örtengren ServiceScore.

-          Vi har målmedvetet under flera år utvecklat vårt kundmöte. När vi är proaktiva har vi möjlighet att ge av vår service och vårt kunnande men också visa att vi alltid säljer med ansvar. Det har kunderna märkt och är något de uppskattar, säger Mikael Wallteg vice VD och försäljningsdirektör Systembolaget AB.

Den 24-25 april kommer vi som tack till alla våra kunder att bjuda på mousserande alkoholfritt i samtliga av Systembolagets 431 butiker.

För mer information: Kontakta Systembolagets presstjänst, 070- 245 00 47, eller press@systembolaget.se

Senaste nyheter

12 jan 2023
Övrigt
För att framtidssäkra hela Systembolaget genomförs en omorganisering på huvudkontoret under första kvartalet 2023. Förändringarna syftar framför allt till att öka fokus på arbetet med digitalisering, hållbarhet och folkhälsa och rör varken butikerna eller varudepåerna.
I samband med förändringarna uppstår en övertalighet på cirka 100 tjänster på huvudkontoret i Stockholm.
18 jan 2023
Systembolagets uppdrag
Langning av alkohol till ungdomar är fortfarande utbrett. Och det är vänner, syskon och föräldrar som tillhandahåller alkoholen. Men om dessa sa nej och avstod från att köpa ut alkohol så skulle nästan hälften av de unga, 45 procent, avstå från att skaffa alkohol.