Den här webbplatsen använder cookies för att förbättra din användarupplevelse. Genom att fortsätta använda webbplatsen samtycker du till att cookies används. Om cookies

Pressrum

Pressrum

16 apr 2015
Butiker

Systembolaget Sveriges bästa serviceföretag alla kategorier!

I ServiceScore 2015 har drygt 3 000 kunder blivit tillfrågade, och utsett Systembolaget till ”Bäst på service i Sverige”, för tredje året i rad.  Systembolaget vann även priset som ”Bästa detaljhandelsföretag”, även den utmärkelsen för tredje året i rad.

-          Systembolaget fokuserar på kundmötet och att ständigt utveckla sin service för att överträffa kundernas förväntningar, säger Anders Örtengren ServiceScore.

-          Vi har målmedvetet under flera år utvecklat vårt kundmöte. När vi är proaktiva har vi möjlighet att ge av vår service och vårt kunnande men också visa att vi alltid säljer med ansvar. Det har kunderna märkt och är något de uppskattar, säger Mikael Wallteg vice VD och försäljningsdirektör Systembolaget AB.

Den 24-25 april kommer vi som tack till alla våra kunder att bjuda på mousserande alkoholfritt i samtliga av Systembolagets 431 butiker.

För mer information: Kontakta Systembolagets presstjänst, 070- 245 00 47, eller press@systembolaget.se

Senaste nyheter

27 nov 2020
Alkoholforskning
Simon Jangard tilldelas årets Bertil Göransson-stipendium – ett stipendium för alkoholforskare. Priset finansieras av Systembolaget.
11 mar 2020
Lokala pressmeddelanden
Norrbotten är det län i landet där kunderna i störst utsträckning handlar klimatsmarta förpackningar. Det visar försäljningsstatistik från Systembolaget.