Pressrum

Pressrum

16 apr 2015
Butiker

Systembolaget Sveriges bästa serviceföretag alla kategorier!

I ServiceScore 2015 har drygt 3 000 kunder blivit tillfrågade, och utsett Systembolaget till ”Bäst på service i Sverige”, för tredje året i rad.  Systembolaget vann även priset som ”Bästa detaljhandelsföretag”, även den utmärkelsen för tredje året i rad.

-          Systembolaget fokuserar på kundmötet och att ständigt utveckla sin service för att överträffa kundernas förväntningar, säger Anders Örtengren ServiceScore.

-          Vi har målmedvetet under flera år utvecklat vårt kundmöte. När vi är proaktiva har vi möjlighet att ge av vår service och vårt kunnande men också visa att vi alltid säljer med ansvar. Det har kunderna märkt och är något de uppskattar, säger Mikael Wallteg vice VD och försäljningsdirektör Systembolaget AB.

Den 24-25 april kommer vi som tack till alla våra kunder att bjuda på mousserande alkoholfritt i samtliga av Systembolagets 431 butiker.

För mer information: Kontakta Systembolagets presstjänst, 070- 245 00 47, eller press@systembolaget.se

Senaste nyheter

21 jul 2021
Butiker
Under pandemin har intresset för e-handel ökat och Systembolaget ser att e-handel är en växande del av Systembolagets erbjudande. För att möta de nya behoven flyttar depån i Örebro till nya lokaler under andra halvåret 2022.
16 jul 2021
Finansiell information
Systembolaget fortsatte under andra kvartalet det systematiska arbetet i butikerna för kundernas och medarbetarnas trygghet i samband med covid-19. Det är en anledning till att Systembolaget klättrar i Svenskt Innovationsindex för 2020, från plats 17 till plats fyra. Systembolagets intäkter under det första halvåret 2021 uppgick till 18 455 (17 042) miljoner kronor, vilket motsvarar en ökning med åtta procent. Försäljningsvolymen ökade samma period med 11,7 miljoner liter och det motsvarar en ökning med fyra procent.