28 nov 2011

Dryckeslistan ny funktion på systembolaget.se

Dryckeslistan är en ny webbfunktion som gör det möjligt för Systembolagets kunder att skapa egna listor av en eller flera av Systembolagets drycker. Listan kan sparas, delas eller skrivas ut.

Varje artikel på systembolaget.se har en funktion som heter ”Lägg till min Dryckeslista”. Genom att klicka på den påbörjas en ny lista. Listorna kan döpas efter olika teman, till exempel ”Drycker till nyår” eller ”Mina favoriter”. Listan återfinns sedan under ”Mina sidor” , där det går att dela den med vänner eller skriva ut listan. Dryckeslistorna kan också skapas av de kunder som kommer via andra aktörer på nätet som till exempel dryckesleverantörer, dryckesskribenter och bloggare. Det är möjligt att länka till Dryckeslistan precis som det är möjligt att länka till Systembolagets webbplats i övrigt. Mer information om Dryckeslistan hittar du här: www.systembolaget.se/Tjanster/Dryckeslistan/ Om länkning sker gäller Systembolagets ”Riktlinjer för länkning” www.systembolaget.se/Tjanster/Dryckeslistan/Dryckeslistan-och-lankning/ För ytterligare information, kontakta Lennart Agén, presschef Systembolaget, 070-245 00 47, press@systembolaget.se