16 okt 2013
Butiker

Systembolagets VD arbetade i Kristianstadsbutiken – Årets butik

Igår arbetade Systembolagets VD Magdalena Gerger och delar av företagsledningen i Systembolagets butik i Kristianstad. Den ordinarie personalen i butiken var på utbildningsresa efter att ha utsetts till Årets Butik.

Magdalena Gerger och företagsledningen utförde alla vanliga arbetsuppgifter som att sitta i kassan och plocka varor.

- För oss i företagsledningen är det väldigt lärorikt och roligt att arbeta i butik och träffa våra kunder. Det är en av årets höjdpunkter, säger Magdalena Gerger, VD Systembolaget.

I början av året utsågs butiken i Kristianstad till Årets Butik inom Systembolaget i kategorin större butiker. Syftet med priset är att lyfta fram butiker som kan fungera som förebilder inom Systembolaget. Viktiga faktorer när vinnarna utses är hur bra personalen har varit på ålderskontroll och servicen till kunderna.

Även ledarskap, stämningen i butiken och effektivitet ingår i bedömningen.

Förutom VD Magdalena Gerger arbetade även Mikael Wallteg (försäljningsdirektör och vice VD), Tobias Frohm (HR-direktör), Mattias Forsberg (IT-direktör), Malin Sandquist (chefsjurist) samt Marita Dahllöf (försäljningschef) i butiken.

Bild på VD Magdalena Gerger i butiken bifogas.

För mer information kontakta:
Lennart Agén, presschef, tel. 070-245 00 47, press@systembolaget.se