23 apr 2021

Systembolaget säljstoppar öl - Amundsen Chuggernaut Hazy Session IPA och Amundsen Breakfast Waffle Stout

Systembolaget säljstoppar i samförstånd med leverantören ölen Amundsen Chuggernaut Hazy Session IPA, nr 33621 och Amundsen Breakfast Waffle Stout, nr 35208. Anledningen är att toppen på ett fåtal burkar har flugit av, vilket har orsakat läckage.

Kunder som har köpt produkten ombeds lämna tillbaka den i någon av Systembolagets butiker och får då pengarna tillbaka.

Systembolagets pressjour

Tel. 070-245 00 47, press@systembolaget.se

21 jul 2021
Butiker
Under pandemin har intresset för e-handel ökat och Systembolaget ser att e-handel är en växande del av Systembolagets erbjudande. För att möta de nya behoven flyttar depån i Örebro till nya lokaler under andra halvåret 2022.
16 jul 2021
Finansiell information
Systembolaget fortsatte under andra kvartalet det systematiska arbetet i butikerna för kundernas och medarbetarnas trygghet i samband med covid-19. Det är en anledning till att Systembolaget klättrar i Svenskt Innovationsindex för 2020, från plats 17 till plats fyra. Systembolagets intäkter under det första halvåret 2021 uppgick till 18 455 (17 042) miljoner kronor, vilket motsvarar en ökning med åtta procent. Försäljningsvolymen ökade samma period med 11,7 miljoner liter och det motsvarar en ökning med fyra procent.