06 feb 2021

Systembolaget sälstoppar öl – Untitled Art Pineapple Upside Down Sherbet

Systembolaget sälstoppar i samförstånd med leverantören ölet Untitled Art Pineapple Upside Down Sherbet, nr 11655. Produkten säljstoppas då den innehåller laktos vilket inte är angivet på etiketten.

Kunder som har köpt denna öl har möjlighet att lämna tillbaka den i någon av Systembolagets butiker och får då pengarna tillbaka.

Systembolagets pressjour

070-245 00 47, press@systembolaget.se

07 sep 2021
Eriksberg Hovmästarlager Alkoholfri (nr 1954-03) med bäst-före-datum 2022-03-08 och 2022-03-09 har levererats med en felaktig framsidesetikett, som anger en alkoholhalt på 5,4%. Innehållet i flaskan är alkoholfritt. Därför återkallar Systembolaget produkter med dessa datum i samråd med leverantören.
13 sep 2021
Butiker
Systembolaget utvecklar och testar nytt för att möta kundernas förändrade köpbeteenden och förväntningar.

Undersökningar visar att många att kunder vill kunna handla smidigt och enkelt när de handlar en eller få varor, därför testar vi självutcheckningskassor i ett par butiker med start i september 2021.