06 feb 2021

Systembolaget sälstoppar öl – Untitled Art Pineapple Upside Down Sherbet

Systembolaget sälstoppar i samförstånd med leverantören ölet Untitled Art Pineapple Upside Down Sherbet, nr 11655. Produkten säljstoppas då den innehåller laktos vilket inte är angivet på etiketten.

Kunder som har köpt denna öl har möjlighet att lämna tillbaka den i någon av Systembolagets butiker och får då pengarna tillbaka.

Systembolagets pressjour

070-245 00 47, press@systembolaget.se

21 jul 2021
Butiker
Under pandemin har intresset för e-handel ökat och Systembolaget ser att e-handel är en växande del av Systembolagets erbjudande. För att möta de nya behoven flyttar depån i Örebro till nya lokaler under andra halvåret 2022.
16 jul 2021
Finansiell information
Systembolaget fortsatte under andra kvartalet det systematiska arbetet i butikerna för kundernas och medarbetarnas trygghet i samband med covid-19. Det är en anledning till att Systembolaget klättrar i Svenskt Innovationsindex för 2020, från plats 17 till plats fyra. Systembolagets intäkter under det första halvåret 2021 uppgick till 18 455 (17 042) miljoner kronor, vilket motsvarar en ökning med åtta procent. Försäljningsvolymen ökade samma period med 11,7 miljoner liter och det motsvarar en ökning med fyra procent.