01 jun 2011

Lillemor Edlund gör sommarrecept

Lillemor Edlund, kökschef på Urban Deli i Stockholm, är gästkocken Systembolagets kunder möter i sommar. Lillemor har skapat tre olika sommarmenyer, som passar sommarens olika tillfällen och Systembolagets experter har valt dryckesrekommendationerna. Med en gästkock vill Systembolaget inspirera till sommarens kombinerade mat- och dryckupplevelser.

- Systembolaget är experter på smaker och dryckeskombinationer. Med hjälp av våra gästkockar, där Lillemor är först ut, och genom säsongsmenyer kan vi på ett tydligt och enkelt sätt inspirera våra kunder när det gäller mat och dryck i kombination, säger Hanna Frändh Samuelsson på Systembolaget.

– Att få skapa och ta fram olika sommarmenyer åt Systembolagets kunder har varit ett fantastiskt roligt uppdrag. Systembolaget är otroligt kunniga i sina dryckeskombinationer och vet verkligen hur man förhöjer smaker med hjälp av mat och dryck. Samtidigt är det väldigt inspirerande att jag får sprida mina egna favoritsommarsmaker till så många människor, säger Lillemor Edlund.

Menykort till sommarmenyn och dryckesrekommendationer finns i alla butiker och på systembolaget.se. Nytt för i år är att kunden kan skicka ett sms och få inköpslistan och länk till receptet direkt till mobiltelefonen. Menyerna har provats av Systembolaget och olika typer av drycker har kombinerats med rätterna.

Mer om menyerna finns på www.systembolaget.se

Bilder på Lillemor Edlund finns på www.systembolaget.se/press

För mer information, kontakta:
Hanna Frändh Samuelsson, projektledare Mat och Dryck, tel 08-503 311 57 eller hanna.frandh.samuelsson@systembolaget.se
Lennart Agén, presschef, tel 070-245 00 47 eller lennart.agen@systembolaget.se