24 apr 2016

Haparanda, Årets butik i Systembolaget

I Systembolagets tävling Årets Butik tävlar Systembolagets samtliga 437 butiker, i kategorierna, större respektive mindre butiker. På lördagskvällen utsågs vinnarna för 2015: Haparanda i kategorin- större butiker och Malå i kategorin - mindre butiker.

-          Det är årets höjdpunkt att dela ut priset till vinnarna i Årets Butik som varje dag levererar ett kundmöte och service i världsklass med en ansvarsfull försäljning och effektiva ålderskontroller. Stort grattis till både våra kunder och medarbetare i Haparanda, säger Magdalena Gerger VD för Systembolaget.

Tävlingen Årets Butik inom Systembolaget avgörs i flera steg, där det sista steget är att samtliga sex finalister fått besök av Systembolagets företagsledning, för bedömning och samtal i butiken.

-          Vinsten är ett kvitto för mig och mina medarbetare på att allt hårt arbete och engagemang ger resultat – vi är väldigt stolta över vinsten, säger Jaana Haara butikschef.

Medarbetarna i de två vinnarbutikerna belönas med en utbildningsresa som stimulerar till fortsatt utveckling och förbättring av verksamheten, fokus på kundupplevelse och värdskap. Under tiden som den ordinarie personalen är på resa, vikarierar Systembolagets ledning i butiken.

Pressbilder från finalen

För mer information, kontakta:

Systembolagets pressavdelning, tel 070-245 0047, press@systembolaget.se

Jaana Haara, butikschef Haparanda, tel 072-189 27 31