– Vi är otroligt stolta och glada över utmärkelsen. Nästa år siktar vi på vinst, säger Willy Pettersson, butikschef på Kungsgatan.
Priset för Årets Butik har delats ut sedan 1999, men nytt för i år är att priset nu är en av tre kategorier i den utökade tävlingen Årets förebilder. De två andra kategorierna är Årets kundmöte och Årets framsteg.
– Utmärkelsen Årets Butik är ett sätt att lyfta fram butiker som är ett föredöme för andra butiker. Medarbetarna på Kungsgatan i Örebro bör vara mycket stolta över sin butik och sitt arbetssätt, säger Magdalena Gerger, VD på Systembolaget.
När juryn på Systembolaget utser vinnare utgår de från butikernas totala kvalitet. Viktiga faktorer är bland annat servicen till kunderna och ålderskontroll. Även ledarskapet och effektiviteten bedöms. Vinnare 2017 blev butiken i Liljeholmen, Stockholm.
För med information kontakta:
Willy Pettersson, butikschef Örebro, Kungsgatan, tel. 072-155 3795
Systembolagets pressjour, tel. 070-245 00 47, [email protected]