24 mar 2020

Produkter i det lokala och småskaliga sortimentet förblir beställningsbara

Systembolaget har sedan förra veckan arbetat fram en ny logistiklösning som i kombination med färre sjukskrivningar och nya rekryteringar gör att kunder har fortsatt möjlighet att beställa produkter ur det lokala och småskaliga sortimentet.

Förändringen att det lokala och småskaliga sortimentet blir beställningsbart för butiker i hela landet utifrån kundefterfrågan kvarstår i nuläget.

För mer information kontakta:

Lennart Agén, presschef Systembolaget, tel. 070-564 17 10, press@systembolaget.se

21 jul 2021
Butiker
Under pandemin har intresset för e-handel ökat och Systembolaget ser att e-handel är en växande del av Systembolagets erbjudande. För att möta de nya behoven flyttar depån i Örebro till nya lokaler under andra halvåret 2022.
16 jul 2021
Finansiell information
Systembolaget fortsatte under andra kvartalet det systematiska arbetet i butikerna för kundernas och medarbetarnas trygghet i samband med covid-19. Det är en anledning till att Systembolaget klättrar i Svenskt Innovationsindex för 2020, från plats 17 till plats fyra. Systembolagets intäkter under det första halvåret 2021 uppgick till 18 455 (17 042) miljoner kronor, vilket motsvarar en ökning med åtta procent. Försäljningsvolymen ökade samma period med 11,7 miljoner liter och det motsvarar en ökning med fyra procent.