03 aug 2021

Systembolaget säljstoppar och återkallar i samråd med leverantören Melleruds Utmärkta Pilsner Eko 4,5% med fel framsidesetikett

I ett parti Melleruds Utmärkta Pilsner Eko 4,5 % - 33 cl flaska med artikelnummer 1253-03 och bäst-före-datum 7 juli 2022 – kan det finnas flaskor som har fel framsidesetikett. Det har uppdagats att det bland dessa artiklar finns flaskor som har en framsidesetikett märkt med ”alkoholfri”. På baksidesetiketten anges rätt information. Därför säljstoppar och återkallar Systembolaget produkten, i samråd med leverantören. Kunder som har köpt denna artikel kan lämna tillbaka den i någon av Systembolagets butiker.

Det är ett tekniskt problem i produktionen som har orsakat felet och leverantören har startat utredning i ärendet.

För mer information:

Systembolagets Pressjour tfn 070-245 00 47, press@systembolaget.se